بنزین غیر استاندارد،متهم ردیف اول آلودگی هوا

آلودگی هوای تهران آنقدر زیاد شده که حتی دامنه آن به دماوند هم رسیده و ردپای دودهای تهران در شهر دماوند هم دیده می شود.

در همین رابطه «نقی میرزاکریمی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت:در شهرستان دماوند کانون‌های آلودگی هوا وجود ندارد که آلاینده هوا باشد و‌ تحت تاثیر قرار گیرد و فقط در بعضی موارد در فصل خاص بحث آتش‌زدن شاخ و برگ درختان وجود دارد که بر آلودگی هوای دماوند اثر می‌گذاشت که امسال مدیریت شد.

ایشان ادامه داد:متاسفانه هوای دماوند در بحث آلودگی تحت تاثیر هوای کلان شهر تهران قرار می‌گیرد و عمده آلایندگی شهرستان ما مربوط به بادهای غالب غرب به شرقی است که آلودگی شهر تهران را به سمت دماوند می‌کشاند.ما در شهرستان دماوند ایستگاه سنجش آلودگی هوا داریم و داده‌های آن برای استان ارسال و در تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران لحاظ می‌شود.

ایشان با اشاره به عدم تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان دماوند گفت:گاهاً تصاویری در فضای مجازی منتشر یا برای اداره حفاظت محیط زیست ارسال می‌شود که بیشتر این تصاویر مربوط به غبار محلی است و یا آلودگی آلاینده‌ها در سطحی نیست که کمیته اضطرار تصمیمی برای دماوند بگیرد.

از سوی دیگر رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تنها ۳۸ درصد از بنزین استاندارد است و مابقی خارج از استاندارد تولید می‌شود.
جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: اعلام شده مادامی که خودرو‌ها معاینه فنی بگیرند مجاز به تحرک هستند، این در حالی‌است که معاینه فنی در شهر‌ستان ها عمدتاً غیرقابل اعتماد بوده و تنها در تهران کمی قابل اعتماد است!

وی ادامه داد: در گذشته قرار بود وقتی خودرویی جدید وارد می‌شود یک خودروی اسقاطی از رده خارج شود، اینکه حالا در قالب معاینه فنی خودرو‌ها پول می‌گیریم و اسقاط خودرو‌های فرسوده انجام نمی‌شود، ضد هوای پاک است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه استاندارد در مرحله اول به خودروسازان مجوز می‌دهد در حالی که باید در حین تولید نظارت شود، تصریح کرد: این استاندارد اولیه کارآمدی لازم را ندارند و باید در طول زمان تولید نظارت صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه ما معاینه فنی دینامیکی نداریم و باید در پیمایش معاینه فنی دینامیکی صورت بگیرد، یادآور شد: تنها ۳۸ درصد از بنزین استاندارد است و مابقی خارج از استاندارد تولید می‌شود؛ باید ببینیم معاینه فنی موتورخانه‌ها چند درصد در آلایندگی اثر گذار هستند و سوخت منابع متحرک و کارخانجات، چه میزان آلودگی هوا را تشدید می‌کنند؟

حال مشخص نیست که متهم اصلی آلودگی هوا در کشور ، بنزین های غیراستاندارد است یا خوروهای فرسوده دارای معاینه فنی های غیر معتبر…!!!؟

نوشته ایجاد شد 750

4 دیدگاه در “بنزین غیر استاندارد،متهم ردیف اول آلودگی هوا

  1. سلام
    خودروهای بی کیفیت،
    بنزین غیر استاندارد،
    جایگزین نشدن خودروهای جدید به جای کهنه،
    جولان موتورسوارها با موتورسیکلتهای غیراستاندارد،
    عدم وجود سیستم حمل و نقل عمومی سالم به حد کفایت،
    فرهنگ غلط استفاده از خودروی شخصی حتی برای امور بسیار پیش پا افتاده چون خریدنان و سبزی خوردن،
    عدم دلسوزی و کفایت مسولین ذیربط که تقریبا دیگه برای همه عادی شده،
    و…………
    اگر دردم یکی بودی چه بودی…
    خوشبختانه همه، صورت مساله را میدانند و آنقدر مسئولین عنوان کرده اند و قول اصلاح داده اند،
    همه حفظ شدیم..
    ولی دوصد گفته چو نیم کردار نیست…

  2. خیلی جالبه که اخیرا برای حذف صورت مساله گفتن که عدد معیار شاخص رو باید ببریم بالاتر!!!!!
    واقعا آدم حیرت میکنه از این همه نبوغ و استعداد..
    باید مدال افتخار داد به این همه هوش و ذکاوت برخی از افرادی که در مدیریت شاهکار هستند.
    چیزی که مهم نیست سلامت مردم و کودکانه که باید در هر شرایطی زندگی کنند….
    عملا میگن کاری از دست ما بر نمیاد ولی دلشون نمیخاد استعفا بدن.. مگه زوره؟!!!
    دلشون میخاد خدمت کنن….!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *