پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

بسته پیشنهادی دولت سیزدهم برای کاهش تنش ها/اصلاح روش ها تنها راه برون رفت از بحران

سید ابراهیم رئیسی در حاشیه راهپیمایی گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از بسته پیشنهادی دولت سیزدهم که بمنظور کاهش تنش ها و آرام سازی جامعه تدوین شده رونمائی کرد و اظهار داشت: در راستای نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و عفو قضایی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، دولت به منظور امتداد این رویکرد حکیمانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از ایشان کسب اجازه کرد و با موافقت معظم‌له، دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای نیز که در اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند گرفت.
رئیس جمهور افزود: یکی دیگر از محورهای بسته وحدت‌آفرین دولت، ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای آن دسته از ایرانیانی است که در مقاطعی مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند.
آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: جزئیات بسته دولت به زودی ضمن ابلاغ به وزرا و دستگاه‌های مربوطه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

این اقدام مثبت دولت سیزدهم که البته به نمایندگی از کلیت نظام در آستانه اجرایی شدن است هر چند شرط لازم برای آرام سازی جو ملتهب کشور می باشد ولی قطعاً شرط کافی برای عبور از بحران های جاری و آتی کشور نیست.

کشور ایران در ۵ ماه گذشته روزهای پر آشوب و ملتهبی را پشت سر گذاشته و هر چند این روزها فضای عمومی کشور نسبتاً و ظاهراً آرام می باشد ولی در واقع علل و ریشه های نارضایتی عمومی کماکان به قوت خود باقی هستند و هنوز مشکلات ساختاری در نظام حکمرانی بصورت ریشه ایی مرتفع نشده و اقدامات وعده داده شده از سوی آقای رئیسی نیز فقط جبران کننده بخش کوچکی از آثار و نتایج اتفاقات تلخ ۵ ماهه گذشته بوده و در بهترین حالت ما را به روزهای میانی شهریور ماه سال جاری و قبل از حادثه فوت خانم مهسا امینی بر می گرداند و اتفاق خاصی در رابطه با افزایش رضایت مندی ایرانیان نسبت به قبل بوقوع نمی پیوندد.

ما در کشور نیازمند روش های جدید حکمرانی هستیم،روش هایی که هم در فرم(شکل) و هم در محتوا با روش های فعلی متفاوت باشند.روش هایی که به جای محوریت دادن به کنترل نارضایتی ها در پی افزایش رضایتمندی آحاد جامعه و اصلاح ساختارهای معیوب مدیریتی و حکمرانی باشد.

شاید به همین دلیل است که محمد‌باقر قالیباف که مبدع اصطلاح «حکمرانی نو» می باشد در مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن تبریز با تاکید بر اصلاح نظام حکمرانی گفت: باید تلاش کنیم خدای نکرده ضعف‌‌‌های خود را در سایه دین پنهان نکنیم و ضعف خود را به خاطر نجابت مردم مورد غفلت قرار ندهیم. وی افزود‌: باید بتوانیم به موقع، قدرت حل مساله داشته و مشکلات را با اولویت مصالح، حل و فصل کرده و تلاش کنیم موضوعات را حل کرده و کارهای اشتباه را توجیه نکنیم.

وی با اشاره به اینکه تحول در حوزه اقتصادی شامل دو بخش «سرمایه‌گذاری و بهینه‌سازی درست و همچنین کارآمدی و مدیریت» است که هر دو را در کشورمان داریم، ادامه داد: روش‌هایمان نیاز به اصلاح دارد که باید در این رابطه اقدام کنیم که در این رابطه گام‌‌‌های خوب و روشنی‌‌‌بخشی بر‌خواهیم داشت.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *