پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

اخطاریه هواشناسی/سفر غیر ضروری به آبسرد ممنوع

همانگونه که پیش بینی شده بود از بامداد امروز با ورود یک موج بارشی نسبتاً قوی از سمت غرب کشور به منطقه ما بارش متوسط برف در شهر آبسرد شروع شده و این بارش ها انشاء الله تا اواسط وقت چهارشنبه به تناوب و با شدت و ضعف ادامه خواهد یافت.

نحوه فعالیت این موج بارشی که از دو قسمت تقریباً مجزا تشکیل شده بدین شکل است که از بامداد دوشنبه تا ظهر دوشنبه بخش اول موج بارشی با هسته گرم در منطقه ما فعال می باشد و ما شاهد بارش برف متوسط تا نیمه سنگین در منطقه خواهیم بود.
فعالیت این بخش از موج بارشی حداکثر تا پیش از ظهر دوشنبه ادامه دارد و حدفاصل ظهر تا عصر دوشنبه ما یک هوای نسبتاً آرام همراه با افزایش نسبی دما را در آبسرد خواهیم داشت ولی از عصر دوشنبه با ورود بخش اصلی موج بارشی هوا دگرگون شده و احتمالاً امشب یکی از شب های بحرانی را در منطقه البرز مرکزی خواهیم داشت.

موج اصلی بارشی به علت تغییر فازهای مکرر هوای سرد و گرم در هسته آن همراه با بارش های رگباری برف و وزش باد شدید خواهد بود و به همین علت بارش ها در بازه زمانی شامگاه دوشنبه تا ظهر سه شنبه نیمه سنگین تا سنگین و همراه با کولاک برف خواهد بود که این کولاک در گردنه های کوهستانی البرز مرکزی( کندوان،امامزاده هاشم هراز،اوزنه سربندان و گدوک و بشم فیروزکوه) چشمگیر و در حد انسداد جاده ها خواهد بود.

از نظر دمایی نیز دمای هوا از روز چهارشنبه تا جمعه کاهش حدود ۶ تا ۸ درجه را خواهد داشت ولی از شنبه هفته آینده دمای هوا مجدداً روند افزایشی خواهد داشت.

لذا با توجه به شدت بارش ها در شامگاه دوشنبه و روز سه شنبه در منطقه دماوند و شهر آبسرد به کلیه مسافران عزیز توصیه می گردد در بازه دوشنبه ۱۰ بهمن تا چهارشنبه ۱۲ بهمن از سفر غیر ضروری به منطقه دماوند و بویژه مناطق ویلایی آبسرد اکیداً خودداری نموده و سفر خود را به زمانی دیگر موکول نمایند.

پیش آگاهی

مطابق خروجی نقشه های هواشناسی طی دو هفته آینده منطقه ما میزبان چندین موج بارشی فعال و نسبتاً خوش بارش عموماً دو هسته ای (هسته اولیه گرم و مرطوب و هسته ثانویه سرد و مرطوب) خواهد بود و اگر نقشه ها تغییری نداشته باشند انشاء الله بخش زیادی از کسری بارش دی ماه در این دو هفته جبران خواهد شد.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *