پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

آغاز مرمت و استحکام بخشی ساختمان بقعه امامزاده قاسم(ع) محله تاسکین شهر آبسرد

بقعه امامزاده قاسم(ع) تاسکین به عنوان یکی از جاذبه های فرهنگی مذهبی شهر آبسرد سال ها بود که مورد بی مهری و بی توجهی مسئولان میراث فرهنگی شهرستان دماوند واقع شده بود و همین بی توجهی و عدم نگهداری و مرمت بنای تاریخی این بقعه عملاً منجر به نابودی بخش بزرگی از ساختمان این بقعه گردیده است.

خوشبختانه در سال جاری مسئولان محترم اداره میراث فرهنگی و گردشگری دماوند اقدام به مرمت و استحکام بخشی به این بنا نموده و عملیات مرمت این ساختمان تاریخی چند روزی است که آغاز شده است.

بر همین اساس رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دماوند گفت: این بقعه هشتصد ساله در فهرست آثار ملی قرار دارد و در سنوات گذشته به جهت عدم وجود منابع مالی در حوزه مرمت آثار میراث فرهنگی، اقدامات موثری برای حفاظت از این بنا انجام نگرفته است.

شهرام شریفی افزود: با توجه به درخواست‌های مردمی و با نگاه ویژه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور طی پیگیری های انجام شده و تخصیص بودجه، بازسازی و استحکام بخشی بنا در حال انجام میباشد. و با اتمام آن زائرین و گردشگران خدمات بهتری را دریافت خواهند کرد.

وی گفت: قدمت این بقعه هشتصد سال میباشد که در زمان خودش با مصالح سنتی و بومی منطقه ساخته شده بود که در دوره های متعدد، افراد غیر متخصص، مرمتهای غیر اصولی انجام داده اند که در حال حاضر مرمتکار ما با تراشیدن بندهای غیر اصولی ساخته شده و پاکسازی و جایگزینی آن با سنگها و ملاتی که در همان هشتصد سال انجام گرفته بود کار بازسازی را پیش میبرد تا دقیقا این بنا بعد از بازسازی مانند همان هشتصد سال پیش شود.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *