پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

پیشنهاد عجیب میرسلیم برای کاهش آلودگی هوا/میرسلیم محصول کدام جریان فکری است؟

سید مصطفی میرسلیم نماینده اصولگرای جنجالی مجلس چند روز پیش در واکنش به آلودگی هوای تهران پیشنهادی عجیب و غیر عملی را به مسئولان داد که با واکنش برخی دیگر از نمایندگان مجلس مواجه شد.

ایشان در توئیتی چاره آلودگی هوا را مقابله با عوامل آن دانسته بود و گفته بود: “تهران ظرفیت دفع دود حاصل از احتراق صد میلیون لیتر سوخت در روز را ندارد.دولت به جای تعطیل کردن،سهمیه سوخت را اصلاح کند تا هم منافع شهروندان در نظر گرفته شود هم مشکل آلودگی هوا کاهش پیدا کند.”

این پیشنهاد آقای میرسلیم آنچنان عجیب و غیرعقلایی بود که حتی صدای همکاران ایشان در مجلس را هم درآورد و جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت در مجلس در واکنش به پیشنهاد میرسلیم نماینده تهران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: “عجب! آن چیزی که بنزین را میبلعد و هوا را آلوده می‌کند خودروهای پرمصرف و بی کیفیت داخلیست نه مردم. به نظرتان به جای کم کردن سهمیه سوخت، بهتر نیست خودروهای به روز و هیبریدی با قیمت معقول وارد و در اختیار مردم قرار گیرد تا هم مشکل آلودگی هوا حل شود هم رضایتمندی بیشتر؟”

البته ما به عنوان یک رسانه محلی کوچک، از حرف و کارهای میرسلیم و امثال ایشان چندان سر در نمی آوریم ولی واقعیت این است که پدیده ایی مثل میرسلیم حاصل همان پروژه یک دست سازی حاکمیت و دست پخت شورای نگهبان در دستچین کردن کاندیداهای انتخابات مجلس است و اگر فردی مثل میرسلیم چنین پیشنهاداتی می دهد مسئولیت آن قطعاً بر عهده کسانی است که صلاحیت او را تائید کرده اند می باشد.

امروز دشمن واقعی و بالفعل نظام مقدس جمهوری جریان برانداز و معاند نیست بلکه دوستان نادان نظام هستند که بدترین ضربات را در لباس دوستی و در پوشش پیشنهادات راهگشا به نظام وارد می کنند.

غرض از این نوشتار نقد گفتار و رفتارهای میرسلیم و امثال ایشان نیست بلکه انتقاد از پروژه یک دست سازی حاکمیت و حذف نظرات مخالف از جریان تصمیم گیری ها و اداره کشور می باشد چرا که اگر حاکمیت بخواهد فقط به یک درصد از پیشنهادات غیر معقول این دوستان نادان عمل نماید کل کشور به ویرانی و هرج و مرج کشیده می شود و دیگر چیزی از ایران باقی نخواهد ماند.

نظام جمهوری اسلامی دوستانی عاقل،دانا،بصیر،مدیر و مدبر و دلسوز می خواهد و تنها راه برون رفت کشور از بحران کنونی نیز به رسمیت شناختن نظرات مخالف و تکثر افکار و عقاید و همچنین تعطیل کردن پروژه خطرناک یک دست سازی حاکمیت و میدان ندادن به افرادی نظیر سید مصطفی میرسلیم است.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *