عوارض تردد در کوتاه ترین آزادراه کشور نجومی شد

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
عوارض تردد در کوتاه ترین آزادراه کشور نجومی شد

مدیرعامل آزادراه تهران ـ پردیس گفت: عوارض تردد در این آزادراه در سال جاری برای سواری‌ها با یک‌هزار تومان افزایش، چهار هزار و پانصد تومان در نظر گرفته شده است.

سید عباس طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پردیس در‌خصوص افزایش عوارض تردد انواع وسایل نقلیه در آزادراه تهران ـ پردیس اظهار کرد: این افزایش نرخ بر‌اساس بخشنامه معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: ما نیز بر‌اساس این ابلاغیه موظف به اجرای افزایش قیمت در این آزادراه هستیم ضمن اینکه این افزایش نرخ معمولاً سالانه برای آزادراه‌های کشور ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل آزادراه تهران ـ پردیس تصریح کرد: به‌دلیل اینکه در سال ۹۶ افزایش عوارض نداشتیم، افزایش عوارض در سال ۹۷ با لحاظ قرار‌دادن این موضوع اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: این افزایش نرخ برای تمام آزادراه‌های کشور مصوب و اجرایی شده و تنها برای آزادی تهران ـ پردیس نیست، عوارض سال ۹۷ برای سواری‌ها با یک‌هزار تومان رشد چهار هزار و 500 تومان در‌نظر گرفته شده و طی ابلاغیه به این شرکت ابلاغ شده است.

طاهری اظهار کرد: برای شهروندانی که در مسیر آزادراه تهران ـ پردیس تردد زیادی دارند تخفیف‌های خوبی نیز در‌نظر گرفته‌ایم، تردد در لاین الکترونیکی می‌تواند با ۲۰ درصد تخفیف همراه باشد.

وی اذعان کرد: با استفاده از این برچسب مبلغ سه هزار و 600 تومان بابت تردد از حساب مالکین خودروها کسر‌ می‌شود و این مبلغ تقریباً با نرخ تردد در سال ۹۵ برابری می‌کند.

مدیرعامل آزادراه تهران ـ پردیس در‌خصوص افزایش ایمنی و روشنایی این آزادراه گفت: تمام تلاش ما این است که مسیری ایمن را برای هم‌وطنان ایجاد کنیم بنابراین تمهیداتی برای افزایش هرچه بیشتر ایمنی اندیشیده و اجرایی شده است.

وی افزود: مناطق حادثه‌خیز با نیوجرسی پوشش داده شده و برای تردد خودروها در شب نیز در اکثر گاردریل‌ها و پل‌ها چراغ‌های فانوسی نصب شده است تا مسیری آشکار را برای تردد فراهم کرده باشیم.

طاهری در پایان متذکر شد: اجرای روشنایی تمام مسیر آزادراه تهران ـ پردیس در دست انجام بوده و با عقد قرارداد با شرکت‌های مختلف کارها شروع شده است تا حرکتی مطمئن برای ایمن‌سازی مسیر برای تردد خودروها در شب را داشته باشیم.

حال سئوال اینجاست که عوارض 45000 ريالی برای یک آزادراه غیر استاندارد 15 کیلومتری واقعاً منصفانه است یا خیر؟ آزادراهی که در زمان بارندگی تبدیل به یکی از خطرناکترین آزادراه های کشور می شود و پیچ های غیر استاندارد آن قتلگاه خودروها می باشد آیا اصلاً ارزش تردد دارد یا نه؟

متاسفانه مبنای قیمت گذاری عوارض در این آزادراه از روز اول اشتباه بود و نتیجه این افزایش نرخ غیرمنصفانه نیز چیزی نیست مگر فشار مضاعف بر جیب مسافران هر روزه این آزاد راه!