پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

یادداشت سردبیر/سخنی با شهردار جدید آبسرد

مطلب زیر باز نشر مطلبی است که دو بار دیگر در این رسانه منتشر شده بود و این سومین بار است که این مقاله منتشر می گردد.

این مقاله اولین بار در آذرماه سال ۹۴ خطاب به آقای سید محمد رفیعی طباطبائی منتشر شد و بار دوم در روز چهارشنبه مورخ ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ خطاب به آقای واشقانی فراهانی و این بار خطاب به آقای محمد اسماعیل جانعلی زاده

سخنی با شهردار جدید آبسرد:

تقریباً در اواخر آذرماه سال ۱۳۹۴ بود که اینجانب بنا به وظیفه اخلاقی که برای خود قائل بودم نامه ای مشابه با همین شرح و مضمون را خطاب به آقای سید محمد رفیعی طباطبائی شهردار اسبق شهر آبسرد نوشته و نسخه کاغذی آن را حضوراً تقدیم ایشان نمودم و با فاصله ۶ سال بار دیگر همین نامه تقدیم آقای فراهانی شد
هر چند که در سال ۹۴ آقای طباطبائی حتی زحمت خواندن آن نامه را به خود نداد ولی در پائیز سال ۹۹ مطابق پیش بینی های بنده ، دچار همان مصیبتی شد که بنده ۶ سال قبل هشدار آن را داده بودم.

سال ۱۴۰۰ هم همین نامه تقدیم حضور آقای واشقانی فراهانی شد که ظاهراً ایشان این نامه را مطالعه کرده بودند ولی شرائط موجود به ایشان فرصت نداد و ایشان زودتر از آنچه که بنده فکر می کردم استیضاح و خلع سمت شدند!
حال امروز و هم زمان با انتصاب شهردار جدید همان هشدارها و توصیه هائی را که خدمت شهردار سابق عرض کرده بودم را خدمت شهردار جدید عرض می کنم.

آقای شهردار
شهر آبسرد در سالهای اخیر به راستی مسلخ شهردارها بوده است و کمتر شهرداری از این مهلکه جان سالم به در برده لذا به شما توصیه می کنم قبل از هر اقدامی ابتدا شرح حال مفصلی از شهردارهای سابق تهیه نموده تا دچار اشتباهات آنها نشوید.
بطور قطع شهردارهای قبل با مشکلات و معضلاتی مواجه بودند که شما هم با آنها مواجه خواهید شد و این مشکلات به راحتی در برگ برگ پرونده های املاک شهر و حساب های مالی شهرداری آشکار و قابل ردیابی است.

آقای شهردار
شهر آبسرد از مشکلات بزرگی نظیر سهل انگاری و ساده اندیشی مدیران شهری سابق،بی برنامگی عمومی و قانون گریزی برخی از افراد و بی انضباطی مالی شدید در بدنه شهرداری رنج می برد و اگر شما قرار است در این شهری کاری را پیش ببرید بهتر است ابتدا تکلیف خودتان را با این مشکلات روشن نمائید.

آقای شهردار
قول و وعده دادن آسان است ولی عملی کردن وعده ها از سخت نیز سختر است پس توصیه می کنم قبل از وعده دادن( بویژه در خصوص مسائلی که خارج از حیطه اختیارات شما می باشد) تمام جوانب را بسنجید و اگر واقعاً از عملی بودن وعده ای مطمئن بودید بعد آن را رسانه ای نمائید.

آقای شهردار
بزرگترین مشکل شهرداری آبسرد بی انضباطی مالی در کنار نداشتن درآمدهای قانونی پایدار می باشد لذا وقتی که دخل کم باشد و خرج زیاد خواه ناخواه کسب درآمد از راه های غیرقانونی و مخاطره آمیز  توجیه پذیر شده و شما نیز ناخواسته پا در همان مسیری خواهید گذاشت که پرویز قنبری و سید محمد رفیعی طباطبائی گذاشتند.

آقای شهردار
اگر می خواهید زیر بار فشارها له نشوید از همین امروز به فکر پیدا کردن منابع درآمدی قانونی و پایدار برای شهر آبسرد باشید و قید درآمدهای غیرقانونی سهل الوصول را کلاً بزنید چرا که اگر غیر از این انجام دهید روزی به ناگاه به جرم آش نخورده ، دهان سوخته می شوید.

آقای شهردار
آنها که امروز شما را نعوذبالله تا جایگاه خدائی بالا می برند و مانع ارتباط مستقیم شما با مردم عادی کوچه و خیابان می شوند و شما را پشت درهای بسته اتاق شهرداری دور از چشم مردم نگه می دارند دوست و دلسوز شما نیستند بلکه دشمنانی هستند که در لباس دوست دور شما را می گیرند تا در زمان مقتضی شما را قربانی مطامع خود کنند و بنام شما شبکه مافیائی دلالی و کارچاق کنی راه بیاندازند.

آقای شهردار
سکونت دائم شهردارها در شهر محل خدمت هم وظیفه قانونی و  هم شرط لازم جهت ایفای صحیح مسئولیت های شهرداری بوده و این مزیت گرانبها را دارد که شما را به بهترین شکل در جریان امور شهر قرار می دهد.
شهردار پروازی در مواقع بحرانی شانسی برای موفقیت نخواهند داشت.
هر چند که شهردارهای سابق چندان با این نظر بنده موافق نبودند و شورای شهر قبلی نیز چندان پیگیر اجرای این شرط قانونی نبود.

آقای شهردار
شهر آبسرد،شهر کوچکی است و طول و عرض بافت شهری اینجا آنقدر کم است که در طی یک پیاده روی عصرگاهی دو سه ساعته می توان با پای پیاده همه شهر را دید لذا توصیه من به شما این است که هفته ای یک بار حداقل به نیت پیاده روی و حفظ سلامت هم که شده بدون خدم و حشم و تیم همراه ، شهر را از نزدیک ببینید و از احوالات مردم  کوچه و خیابان آن آگاه شوید.

آقای شهردار
ما اهل رسانه بصورت ناخودآگاه عاشق خبرسازی و خبررسانی هستیم و از کنار هیچ سوژه ای به سادگی نمی گذریم لذا توصیه می کنم جهت جلوگیری از هرگونه کدورت و شائبه از هم اکنون یک کانال ارتباطی مستقیم با اصحاب رسانه شهرستان و بویژه شهر آبسرد ایجاد نمائید.
لازم به ذکر است شهردار سابق در اقدامی زشت و ناراحت کننده سبب تعطیلی نشریه کوهپایه شدند و شهر آبسرد را از داشتن آن نشریه و تیم خوب و حرفه ای آن محروم نمودند که لازم است بار دیگر تلاش برای احیای آن نشریه صورت پذیرد.

آقای شهردار
شما شهردار حدود پنج هزار نفر شهروند ایرانی بومی آبسرد و بیش از ده هزار نفر شهروند مهاجر افغان و ده ها هزار نفر خوش نشین و مالکین ویلاهای اطراف شهر هستید پس به همین نسبت در قبال این شهروندان با ملیت و فرهنگ های مختلف مسئولیت دارید لذا احوالات و خواسته های شهروندان مهاجر افغان و خوش نشین ها را نیز جداً مد نظر قرار دهید.

آقای شهردار
لطفاً از مشورت تک تک شهروندان بهره بگیرید،گاهی اوقات حتی یک شهروند مهاجر افغان بظاهر کم سواد نیز می تواند ایده ای عالی و کاربردی بدهد لذا درخواست من از شما این است که با تشکیل یک اتاق فکر و برگزاری جلسات منظم ماهیانه از تمام ظرفیت های فکری این شهر برای رشد و توسعه اینجا بهره مند گردید.

و در انتها امیدوارم که این توصیه های بنده را جدی بگیرید و اسیر غرور کاذب نشوید و فراموش نکنید که:
اینجا آبسرد است
با همه مزایا و معایب
با همه فرصت ها و تهدیدها
با همه داشته ها و نداشته ها
اینجا شبیه هیچ کجای دیگر در این سرزمین نیست ولی مشکلات آن شبیه خیلی از نواحی و مناطق کشور است.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *