پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

پیش بینی هواشناسی هفته دوم تیرماه/کاهش محسوس ولی موقتی دما

در هفته اول تیرماه سیطره توده هوای داغ و ساکن موسوم به پر ارتفاع جنب حاره بر سراسر فلات ایران باعث شد که ما روزها و بعضاً شب های گرمی را تجربه کنیم و حتی در شهری کوهپایه ایی و مرتفع مثل آبسرد نیز ما ظهرهای گرمی را داشته باشیم و دمای سایه در ظهرها حتی به ۳۵ درجه سانتیگراد نیز برسد.

هوای گرم که کم و بیش تا روزهای ابتدائی هفته آینده در منطقه ما تداوم خواهد داشت و اوج گرما را ما در روز شنبه هفته آینده خواهیم داشت و پیش بینی می شود در طی روزهای جمعه این هفته و شنبه هفته آینده دمای ظهرگاهی در آبسرد در محدوده ۳۴ تا ۳۶ درجه بالای صفر در نوسان باشد که برای شهری مثل آبسرد دمائی فراتر از نرمال محسوب می گردد.

اما از روزهای میانی هفته آینده با نفوذ یک توده هوای خنک از سمت شمال غرب کشور و گسترش زبانه های آن به سراسر بخش های غربی و شمالی و شمال شرق کشور و در ادامه به دامنه های جنوبی البرز ما شاهد کاهش محسوس ولی موقتی دمای هوا در مناطق یاد شده خواهیم بود بنحویکه دمای هوا در ظهر روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده نسبت به جمعه این هفته کاهشی در حدود ۶ تا ۸ درجه ایی را خواهد داشت.

بطور کلی دمای هوا در نیمه دوم هفته آینده در محدوده نرمال فصلی و در برخی روزها زیر نرمال فصلی خواهد بود.

این هوای خنک بنظر می رسد تا پایان هفته آینده در شهر آبسرد ماندگار خواهد بود ولی از روز جمعه هفته آینده دماها مجدداً روند افزایشی به خود خواهند گرفت و احتمالا هفته سوم تیرماه ،هفته نسبتاً گرمی خواهد بود.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *