پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

پایان بلاتکلیفی چند ماهه شهر آبسرد/محمداسماعیل جانعلی‌زاده به عنوان شهردار آبسرد معرفی شد

صبح سه‌شنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، آیین معارفه شهردار آبسرد با حضور جمعی از مسئولان در سالن همایش‌های شهرداری آبسرد برگزار شد.

در این آیین، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران، فرماندار شهرستان دماوند، اعضای شورای اسلامی شهر آبسرد، امام جمعه آبسرد، جمعی از مسئولان حضور داشتند.

بر این اساس، “محمداسماعیل جانعلی‌زاده” رسما با حکم دکتر محسن منصوری، استاندار تهران به‌عنوان شهر آبسرد معرفی و رسما آغاز به‌کار کرد.

همچنین از زحمات چند ماهه “غلامرضا ربیعی” سرپرست شهرداری آبسرد با اهدای لوح تقدیر به‌عمل آمد.

محمداسماعیل جانعلی‌زاده شهردار آبسرد با مدرک کارشناسی حقوق و ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی با ۲۴ سابقه کاری از سال ۷۷ مسئولیت تصدی در قسمت‌های مختلف شهرداری نسیم را برعهده داشته که به مدت دو دوره شهردار و سرپرست شهرداری نسیم شهر بود.

جانعلی‌زاده از سال ۹۶ مامور به استانداری تهران و به عنوان سرپرست گروه ارزیابی عملکرد شهرداری‌های استان تهران را در رزومه کاری خود دارد.

در همین رابطه خسرو همایونفر، رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد اظهار داشتند:اولین اولویت کاری و مطالبه از شهردار جدید این است که درون سازمان اصلاح شود، تشکیلات شهرداری در آبسرد متاسفانه از هر حیثی دچار مشکلات و معضلات بسیار پیچیده‌ای است.

ایشان اضافه کرد:کمتر کسی از مراجعه کنندگان با رضایت از شهرداری خارج می‌شوند البته تلاش‌های پرسنل خدوم شهرداری زیرسوال نیست چرا که آنها نیز از طرفی تحت فشار قرار گرفته‌اند،این فشار از سوی دادستانی است که با دستگیری چند نفر از اعضای سابق شورای شهر باعث شد دیگر پرسنل نتوانند راحت تصمیم گیری کنند چرا که دیگر هیچ انعطافی در موضوعات قانونی از خود نشان نمی‌دهند و راهکارهای مناسبی برای ارباب رجوع‌ها ارائه نمی‌دهند.

رئیس شورای شهر آبسرد در ادامه بیان داشتند:شهردار جدید در موضوع حریم شهر با تمام توان ورود پیدا کند، همه اعضای شورای شهر نیز در کنار شهردار خواهند بود تا وضعیت اداری داخل شهرداری ساماندهی شود،آبسرد دچار خسران و زیان شده و باید در درصدد جبران آن باشیم که این مهم با انتخاب خوب شهردار حاصل می‌شود.

در ادامه این جلسه طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به سابقه بی انضباطی های مالی در شهرداری آبسرد بیان داشت:در مجموعه شهرداری آبسرد با توجه به نابسامانی‌هایی که در گذشته بود ضرورت دارد که انضباط مالی و شفافیت کاری در مدیریت شهری مدنظر جدی شهردار باشد و مردم به عینه شاهد این موضوع باشد.

آقای طاهر خانی ادامه گفت:کنترل و پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و محافظت از حریم شهر اهمیت بسیاری دارد، در این زمینه اولویت کار باید پیشگیری باشد یعنی نگذاریم از ابتدا تخلفات صورت بگیرد و سپس برخورد و مقابله کنیم زیرا بار بر مردم و دولت خواهد داشت.

ایشان ادامه داد:اعضای شورای اسلامی شهر آبسرد خود و شهردار را یکی بدانند و با وحدت و همفکری به مردم خدمتگذاری کنند همچنین از حاشیه ها به دور باشند و هدف فقط تحقق وعده‌ها و قول‌هایی باشد که به مردم داده‌اند،شهردار نیز در چارچوب قانون با اعضای شورای شهر تعامل داشته باشد و در اکثر جلسات شورای شهر باید شهردار نیز حضور داشته باشد و مباحث با همفکری بررسی شوند[زیرا] نیاز است طبق قانون دست شهردار باز باشد و شهردار و اعضای شورا در موارد کم اهمیت ورود نکنند.

در این جلسه  معارفه حجت‌الاسلام میرشریفی، امام جمعه شهر آبسرد با اشاره به مشکل چند ساله آرامستان شهر آبسرد فرمودند:کار راه اندازی سرپرست سابق شهرداری آبسرد برای مردم بسیار قابل تقدیر است، وی لیاقت این را نیز دارد که شهردار شهر باشد اما به دلایلی که به من مربوط نمی‌شود به این موضوع ورود نمی‌کنم.

ایشان ضمن یادآوری برخی محسنات اخلاقی به شهردار جدید گفتند: شهردار و دیگر مسئولان باید راستگو و با مردم صادق باشند، همچنین امانتدار مردم بوده و از این امانت صیانت کنند نه اینکه از بیت‌المال منافع شخصی ببرند پایبند بودن به عهد و پیمان، خوش اخلاقی و نزدیک بودن به مردم از دیگر ویژگی‌های یک مسئول با کفایت می‌باشد که شهردار نیز باید مدنظر داشته باشد.

ایشان ادامه دادند:اصلاح ساختار داخلی شهرداری آبسرد لازم و ضروری است همچنین حریم شهر نیز جزو ضروریات است و باید موردتوجه باشد.

امام جمعه محترم شهر آبسرد و حومه با اشاره به موضوع تکمیل ظرفیت آرامستان شهر آبسرد( سید گتمیر) بیان داشتند:شکافتن قبور و نبش قبر گناه بزرگی است و باید نسبت به این موضوع نیز توجه شده و مشکلات آرامستان حل شود،در محلات دیگر همچون تاسکین هنوز مشکل حاد نشده اما در آبسرد وجود دارد مخصوصا برای اتباع که خواسته و ناخواسته در کنار ما زندگی می‌کنند این مشکل بیشتر است.

در ادامه این جلسه گورابی، مدیرکل دفتر امور شهری استاندار تهران با اشاره تلویحی به برخی از تخلفات ساختمانی که در گذشته اتفاق افتاده گفتند:تعداد بالای ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر آبسرد تبدیل به نمادی برای توجیه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرهای دیگر شده است لذا باید همه مسئولان شهرستان به حوزه ساخت و سازها دقت کنند، محیط زیست و زیستگاه‌های طبیعی به ویژه در آبسرد شش‌های تنفسی استان هستند که با ساخت و ساز سودجویان در آنها به استان صدمه وارد می‌شود.

ایشان با اشاره به فسادهای صورت گرفته در شهرداری بیان داشتند:موضوع مهم دیگر برای مسئولان، رعایت ملاک‌های امانتداری و دینداری، کفایت و کارآمدی، شفافیت فرآیندها، شناخت گلوگاه‌های فسادخیز و مبارزه جدی با عوامل آنهاست مردمی بودن و فسادستیز بودن از مهمترین خصوصیات یک مسئول است، علم داشتن و مقابله با فساد در راس یک مجموعه یا سازمان، دو آیتم مهم در فسادستیزی به شمار می‌روند و نبود علم و عمل در کنار هم خود باعث باز شدن یک باب از فساد می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری استاندار تهران ادامه دادند:شهرداری‌ها شکل گرفتند تا به مردم و شهر خدمات بدهند اما اکنون در استان تهران و کشور شاهد این هستیم که شهرداری‌ها در حال اداره خودشان هستند به طور مثال برخی از شهرداری‌ها نیروهای بسیاری را جذب کرده‌اند و پرداخت حقوق آنها را یکی از عملکرد‌های خود می‌دانند.

ایشان ادامه داد:در شهر آبسرد در سال گذشته تا دی‌ماه، ۴ درصد از بودجه به حوزه عمرانی تخصیص داده شده و ۹۶ درصد به حوزه جاری هزینه شده که آفت بزرگی به شمار می‌رود زیرا شکل گیری این مجموعه از ابتدا با هدف خدمت‌گذاری به مردم بوده است.

مهندس گورابی در انتها گفتند:شهر آبسرد به لحاظ توریستی و گردشگری بودن می‌تواند بسیار درآمدزا باشد و برای شهر و مردم آن هزینه شود ،دوران سرپرستی شهرداری بسیار سخت است زیرا هنوز ثبات مدیریتی اتفاق نیافتاده است اما امید است با همدلی و وفقاق در شهرستان، شهردار جدید آبسرد به بهترین شکل خدمت‌رسانی کند.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *