پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

لزوم نظارت جدی تر بر نحوه توزیع گاز مایع در شهر آبسرد

هر چند فرماندار محترم شهرستان دماوند در مهرماه سال جاری وعده نظارت جدی بر نحوه توزیع گاز مایع در شهر آبسرد را داده بودند ولی صف های طولانی و توزیع نامرتب کپسول گاز در شهر آبسرد و بدتر از آن نیسان های پر از گاز دلال ها و توزیع کنندگان غیرمجاز گاز و دست های خالی مردم عادی بیانگر چیزی غیر از وعده های آقای فرماندار است.

هر چند بسیاری از شهروندان آبسردی از نعمت گاز بهره مند هستند ولی نیاز برخی از کسب و کارها مانند نصاب های ایزوگام و کارگاه های ساختمانی به گاز مایع در کنار نیاز مالکان مغازه ها و ویلاهای خارج شهر به گاز مایع باعث شده که با آغاز ماه های سرد سال گاز مایع در شهرستان دماوند کمیاب شود.

در این بین دلال ها و توزیع کنندگان غیر مجاز گاز مایع که از رانت اطلاعاتی «زمان رسیدن کامیون گاز» برخوردار هستند به محض رسیدن کامیون گاز به محل انبار پرسی گاز آبسرد و قبل از اینکه بقیه از این ماجرا خبردار شوند صدها کپسول گاز را از چرخه توزیع خارج کرده و سپس به دو تا سه برابر قیمت مصوب به مصرف کنندگان نهایی می فروشند.

بسیار مشاهده شده که شهروندان عادی و بویژه مالکان ویلاهای خارج شهر که برای یک شب به محل ملک خود مراجعه کرده اند در سرمای سخت زمستان از پشت درهای پرسی گاز با دستان خالی برگشته و مجبور شده اند که گاز مورد نیاز را به سه برابر قیمت مصوب از دلال ها خریداری نمایند.

حال سئوال اینجاست که چرا نهادهای نظارتی مانند اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان و یا تعزیرات حکومتی و … بر این نحوه توزیع گاز مایع نظارتی نداشته و چرا جلوی این دلال ها گرفته نمی شود.

البته فرماندار محترم شهرستان دماوند در همین خصوص گفتند:سامانه سدف در راستای جلوگیری از قاچاق گاز مایع در کشور راه اندازی شده است و این طرح نیز در شهرستان دماوند همانند سایر شهرستانها اجرایی شده است که انتظار ما از شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان این است که با هماهنگی های درون سازمانی نسبت به اجرای صحیح آن اقدام نماید و آموزش های لازم جهت ثبت نام در این سامانه را به مراجعین انجام دهد.

فرماندار شهرستان دماوند با تاکید بر تشدید نظارت بر روند توزیع گاز مایع در شهرستان گفت: تیم بازرسی متشکل از دستگاههای متولی و اصناف جهت نظارت دقیق بر ر توزیع و فروش گاز مایع در شهرستان دماوند تشکیل خواهد شد و بازرسان موظف هستند گزارش ها را به صورت روزانه به مراجع ذی صلاح ارسال نمایند و با متخلفین در این حوزه به شدت برخورد نمایند.

فرماندار شهرستان دماوند ضمن تکذیب کمبود گاز مایع در شهرستان دماوند گفت: هیچگونه کمبود گاز مایع در شهرستان دماوند وجود ندارد.

البته فرماندار محترم شهرستان دماوند در حالی کمبود گاز مایع در شهرستان دماوند را تکذیب نموده است که مشاهدات میدانی ما چیزی غیر از این را نشان می دهد و ما هر روز شاهد معطلی و صف های طولانی مردم در مقابل درب انبار پرسی گاز شهر آبسرد هستیم.

با این تفاسیر جا دارد که دادستان محترم شهرستان دماوند به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کرده و با دلال های گاز برخورد جدی نمایند و با ضبط کپسول های گاز اینگونه افراد مانع از اجحاف ایشان در حق مردم عادی شوند.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *