پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

توسعه کیفی شهر آبسرد گروگان حضور بی ضابطه مهاجرین افغان

همین که نوروز می شود چهره واقعی شهر آبسرد و جمعیت غالب این شهر کوچک را به عیان می توان دید، تعداد بیشماری از افاغنه که در هر سو دیده می شوند و آنقدر زیاد هستند که گوئی در یکی از شهرهای مرکز افغانستان هستیم…!
به هر حال چه خوب و چه بد باید قبول کنیم که شهر آبسرد دیگر یک شهر صد در صد ایرانی نشین نیست و تبدیل به یک شهر مهاجرنشین با اکثریت جمعیت افغانی شده و مقصر اصلی این فاجعه نیز کسی نیست مگر سهل انگاری دولت و مساعدت و همکاری ما اهالی بومی آبسرد با مهاجرین غیرقانونی !
ما خودمان درب خانه را به روی این میهمانان ناخوانده باز کردیم و این میهمانان آنقدر زیاد شدند که حالا دیگر کلید خانه را از دست صاحبخانه گرفته اند و اگر ترس از برخی از قوانین محدود کننده اقامت اتباع خارجی نبود احتمالاً تاکنون ما را از این شهر بیرون رانده کرده و کل شهر را به قبضه خود در آورده بودند.

حالا دیگر تمام مشاغل در بخش های ساختمان و کشاورزی در انحصار این مهاجرین افغان است و مافیای شکل گرفته در این حوزه ها هم قیمت ها را تعیین می کنند و هم کیفیت کار را.
حالا دیگر مشاغل تحت اختیار مهاجرین افغان محدود به مشاغل سخت نیست و ایشان حتی در مشاغل خدماتی نظیر فروشندگی و خرده فروشی نیز برای خود جای پا باز کرده اند و دیر زمانی نخواهد گذشت که کل مشاغل خدماتی این شهر را نیز به تسلط خود درآورند.
قیمت گذاری مسکن اجاره ایی در شهر آبسرد هم اکنون در اختیار مهاجرین افغان است و این مهاجرین به معنی واقع کلمه عرصه را بر ایرانیان تنگ کرده اند و مستاجرین ایرانی به ناچار مجبور به مهاجرت از این شهر شده اند.

این اشغال بدون جنگ و خونریزی شهر آبسرد بوسیله مهاجرین افغان چنان رتبه اعتباری و مطلوبیت شهر آبسرد را در بین شهرهای استان تهران کاهش داده که حالا شهر ما علیرغم داشتن آب و هوای مشابه با لواسان از نظر مطلوبیت سکونت با شهرهای بد آب و هوای استان تهران هم ردیف و هم رتبه شده.

نکته تاسف بار امتیاز دهی یا به عبارت بهتر باج دهی برخی خوش نشین ها به این مهاجرین افغان می باشد که عملاً منجر به گستاخی برخی از این مهاجرین افغان و زمینه ساز قانون گریزی هر چه بیشتر مهاجرین افغان شده است.
شاید از نظر برخی مخاطبین و بویژه کسانیکه در شهر آبسرد ساکن نیستند این گفته ها و نوشته های ما رنگ و بوی نژادپرستی و مهاجرستیزی داشته باشد ولی اگر کسی فقط یک روز در شهر آبسرد سکونت کرده باشد به خوبی درد ما را درک کرده و منظور ما را متوجه می شود!

وقتی که بیش از ۷۵ درصد جمعیت یک شهر را مهاجرین افغان تشکیل می دهد یعنی در آن شهر جامعه بومی و محلی عملاً در معرض نابودی است و خواه ناخواه امنیت و معیشت جمعیت بومی و محلی گروگان خواست و اراده جمعیت غالب شهر می باشد و این یک خطر واقعی برای سکنه بومی می باشد.

از سوی دیگر در حال حاضر بیشتر جرائم ارتکاب یافته در حوزه های سرقت و مواد مخدر مربوط به افاغنه می باشد و به قولی انحصار و مونوپل مواد مخدر در این شهر کوچک در اختیار اتباع افغان بوده و اغلب سرقت های صورت گرفته نیز بنحوی با مهاجرین افغان در ارتباط می باشد.

همچنین با توجه به آزادی رفت و آمد اتباع افغان به داخل خاک ایران و سهولت اقامت و سکونت اتباع جدید الورود در منطقه ما خطرات امنیتی را نیز باید به سایر تبعات حضور بی ضابطه مهاجرین افغان اضافه نمود.

به هر روی با این شرائط که شهر ما پیش می رود دیر یا زود هیچ شهروند ایرانی حاضر و راغب به زندگی در شهر آبسرد نخواهد بود و این شهر بطور کامل به تسلط اتباع افغان در خواهد آمد و آنگاه باید در سر در شهر آبسرد نوشت:به افغانستان خوش آمدید!

نوشته ایجاد شد 643

5 دیدگاه در “توسعه کیفی شهر آبسرد گروگان حضور بی ضابطه مهاجرین افغان

  1. سلام
    جانا سخن از زبان ما میگویی..
    چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است..
    وقتی با تنگ نظری ها و تصمیمات سطحی مسئولین، اجازه سرمایه گذاری قانونی به مردم خودمان داده نمیشود و با سنگ اندازیهای مکرر، همه را از این منطقه فراری میدهند، عاقبتی بهتر، در انتظار این شهر نیست.
    چرا باید مردم خودمان نتوانند از این منطقه خوش آب و هوا استفاده کنند؟
    آیا حضور به قول شما خوش نشینها مطلوب تر است یا مهاجرین غیرقانونی؟
    اگر می‌خواهیم این منطقه نیز شبیه لواسان شود، باید رویکرد مسئولین محترم و قانون گذار تغییر کند.
    اگر زمینه توسعه این شهر فراهم شود، سرمایه گذاری هم انجام خواهد شد.
    وقتی همه فعالیتها در خصوص ساخت و ساز و توسعه شهر، به صورت زیرپوستی و راه های غیرقانونی انجام میشود، از مهاجرین غیرقانونی هم در این امور استفاده میشود که منجر به تسلط ایشان به کسب و کارهای مرتبط میگردد.

  2. ظاهرا مردم خودمان محکوم هستند که فقط هوای آلوده شهرها را استشمام کنند و اگر هم بخواهند در این منطقه حضور پیدا کنند، آنقدر با موانع متعدد و بی قانونی روبرو میشوند که عطای آنرا به لقایش بخشیده و آنرا تحویل مهاجرین غیرقانونی و خوش اقبال میدهند.

  3. سلام ،متاسفانه جلوی گسترش شهری ابسرد گرفته شده است .اگر اجازه ساخت صادر می شد هم وضعیت اقتصادی شهر خوب می شد و هم از همین مهاجرین به عنوان کارگران ساختمانی استفاده درست می شد .

    1. با سلام و درود
      حکایت مردم آبسرد و مهاجرین افغان حکایت عشق توام با نفرت شده و به قول قدیمی ها ما اهالی آبسرد نه چشم دیدن افاغنه را داریم و نه طاقت دوری آنها را…!
      به عبارتی در حال حاضر هویت این شهر و مردمانش با وجود همین افاغنه تنیده شده
      در رابطه با بحث ساخت و ساز ما یک مطلب ویژه در دو سه روز آینده داریم که قطعاً دیدگاه شما را نسبت به موضوع ممنوعیت ساخت و ساز عوض خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *