پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

تداوم بارش های موسمی تا پایان هفته دوم مرداد/هوای خنک در راه آبسرد

همانگونه که قبلاً و بصورت مکرر هشدار داده بودیم با نفوذ توده های گرم و مرطوب شبه قاره هند( مونسون) به داخل فلات ایران شاهد بارش های سنگین رگباری و جاری شدن سیل در بسیاری از نقاط کشور بودیم و مطابق نقشه ها این بارش های رگباری کماکان در بخش های جنوبی،جنوب غربی و دامنه های البرز ادامه خواهد داشت.

البته از امروز بتدریج از قدرت توده هوای گرمسیری کاسته می شود ولی آنچه که باعث پیچیدگی اوضاع در مناطق جنوب غربی و دامنه های البرز می گردد همانا نفوذ یک توده هوای خنک از سمت شمال به داخل فلات ایران و برخورد این دو جبهه هوا( هوای مرطوب گرمسیری جنوب شرقی و هوای سرد شمالی) بر روی بخش های غربی و مرکزی کشور می باشد که حاصل آن تشکیل ابرهای قدرتمند همرفتی در ساعات پایانی روز و اوایل شب و بارش های فوق العاده سنگین باران و تگرگ بویژه در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی خواهد بود.

اوج فعالیت این سامانه تلفیقی را ما در روزهای شنبه و یکشنبه پیش رو خواهیم داشت که حتی می تواند شهرستان دماوند را در وضعیت قرمز بارشی قرار دهد و بتدریج از روز دوشنبه با تسلط هوای خنک شمالی بر منطقه و عقب نشینی هوای گرم و مرطوب مونسون ضمن کاهش چشمگیر دما شاهد کاهش بارش خواهیم بود.

البته منظور از کاهش بارش قطع کامل بارش ها نیست و احتمال وقوع رگبارهای پراکنده محلی کماکان تا پایان هفته دوم مرداد ماه در منطقه ما وجود دارد.

طی روزهای دوشنبه و سه شنبه مهمترین پدیده جوی در منطقه ما کاهش بین ۱ تا ۳ درجه ایی دما نسبت به امروز می باشد بنحویکه طی روزهای یاد شده حداکثر دمای استاندارد به سختی به ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده و دمای شب نیز در محدوده ۱۳ تا ۱۵ درجه بالای صفر قرار خواهد گرفت و حداقل در شهر آبسرد بصورت موقت کولرها خاموش خواهند شد.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *