پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

بازگشت دلار به کانال ۴۴۰۰۰ تومان/دست های بسته دکتر فرزین

در اولین روز بهمن ماه سال ۱۴۰۱ دلار بار دیگر قدم به کانال ۴۴۰۰۰ تومان گذاشت و این بار با یک رکوردشکنی عجیب و غریب خود را به مرزهای ۴۵۰۰۰ تومان نزدیک کرد تا نشان دهد مشکل کاهش ارزش پول ملی با تعویض روسای بانک مرکزی حل نمی شود و دکتر فرزین هم توانمندتر از علی صالح آبادی نیست.

البته محمدرضا فرزین، رییس‌کل بانک مرکزی در رابطه با افزایش نرخ دلار گفتند: «امروز بانک مرکزی از نظر منابع و ذخایر ارزی و طلا هیچ محدودیتی ندارد و عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی در جامعه است.»

امروز دلار فقط یک پول خارجی نیست بلکه دماسنج اقتصاد ایران و سلاحی قدرتمند در دست قدرت های جهانی است که اتفاقاً کار کردن با سلاح را خیلی خوب بلد هستند و می دانند چگونه و چه زمانی از آن استفاده کنند.

وقتی کشور ما درآمد ارزی به اندازه کافی ندارد و همان اندک درآمد ارزی را هم باید بصورت چمدانی جابجا نمائیم دیگر افزایش نرخ ارز چندان عجیب و خارق العاده نبوده و اتفاقاً طبیعی ترین پدیده در این اقتصاد نفتی خواهد بود.

امروز مردم و مسئولان ما باید بدانند مشکل اقتصاد ایران با خبر درمانی و ارزپاشی مقطعی و تعویض مدیران و حتی مسئولان ارشد در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارائی رفع نخواهد شد و تا سیاست های کلی تغییری نکند داستان ارز همین که هست خواهد بود.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *