پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

ایران زیر چتر غبار/مردم مستاصل،مسئولان سر در گم

توده عظیم گرد و غباری که با منشاء شمال عراق و بیابان های منطقه کرکوک و بغداد و تحت تاثیر حرکت شرق سوی توده هوای کم فشار دینامیکی از اواخر وقت پنجشنبه ۱۸ فروردین از نوار غربی کشور وارد کشور ایران شده بود صبح روز جمعه ۱۹ فروردین به شهر آبسرد دماوند رسید و به احتمال بسیار زیاد تا اواخر وقت جمعه این هوای آلوده به ریزگردها حتی خود را به منطقه خراسان و مرزهای شمال شرق ایران می رساند تا بیش از دو سوم کشور از خوزستان تا خراسان و حتی استان های حاشیه دریای کاسپین را زیر چتر عظیم غبار فرو ببرد.

این توده غبار آنقدر بزرگ و وسیع است که به راحتی در تصاویر ماهواره ایی قابل مشاهده بوده و مرزهای آن بر روی فلات ایران و بر فراز دریای کاسپین کاملاً مشاهده می باشد.

هر چند این توده گرد و غبار با یک سامانه نسبتاً فعال بارشی پشتیبانی می گردد و در بسیاری از مناطق تحت تاثیر غبار طی ساعات آینده شاهد بارش های رگباری باران خواهیم بود ولی بطور کلی این غبار غلیظ کم و بیش تا پیش از ظهر یکشنبه ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر بیشترین میزان آلودگی در استان های کرمانشاه، همدان، کردستان، قم ،البرز ،شرق قزوین و تهران قابل مشاهده است و نقطه کانونی آن تا پایان وقت جمعه منطقه جنوب غرب کرج و شمال اشتهارد می باشد لذا می توان انتظار داشت که حداقل تا ساعات پایانی روز جمعه این گرد و غبار شهرستان دماوند را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

لازم به ذکر است کیفیت هوای شهرستان دماوند برای ساعاتی با شاخص بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ در وضعیت خیلی ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار گرفت و این وضعیت هر چند در ساعات شب اندکی تعدیل می گردد ولی این به معنی پاک بودن هوا نبوده و احتمالاً از وضعیت خیلی ناسالم به ناسالم تغییر نماید.

همچنین طی سه روز آینده وزش شدید باد و احتمال خیزش گرد و غبار بصورت محلی بویژه در استان های مرکزی کشور وجود دارد.

در این بین نکته جالب توجه سردر گمی مسئولان و اخبار ضد و نقیض درخصوص تعطیلی ادارات و یا محدود سازی برخی از فعالیت ها می باشد که تا لحظه تنظیم این مطلب هنوز نتیجه قطعی تصمیمات کشوری و یا استانی منتشر نشده است.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *