پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

احداث شهرک صنعتی  شماره یک دماوند با تمرکز بر استقرار شرکت‌های دانش بنیان

یکی از کمبودهای چشمگیر شهرستان دماوند نبود شهرک ها و نواحی صنعتی در این شهرستان می باشد و به همین دلیل نیز نرخ رشد اشتغال مولد در این شهرستان از سایر شهرستان های استان بسیار پائین تر می باشد.

در این بین کمبود شهرک های صنعتی فعال به عنوان نقطه کانونی فعهالیت های صنعتی در  این شهرستان بسیار مشهود بوده و یکی از دلایل صنعتی نشدن این شهرستان محسوب می گردد.

در همین رابطه سعید صادقی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اظهار داشت:در شهرستان دماوند زمین شهرک صنعتی دماوند ۱ را احیا کرده ایم، این زمین ۱۰۰ هکتار مساحت دارد که مخصوص استقرار شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد.

ایشان ادامه داد:در این شهرک آب زیادی نیاز نداریم و حدود ۲۰ لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز شهرک صنعتی آیینه ورزان است که باید با یک دستور ویژه تامین شود و احداث این شهرک را از ماه آینده آغاز خواهیم کرد.

صادقی افزود:در شهرک صنعتی دماوند ۲ با کمبود آب مواجه هستیم که از بخش توزیع عادلانه آب پیگیری کرده‌ایم و حدود ۲۰ لیتر بر ثانیه نیز برای این شهرک آب نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در خاتمه بیان داشت:یکی از مشکلات واحدهای صنعتی این است که وقتی به مراحل پایانی ساخت می‌رسند نیاز است که برای دریافت برق معرفی شوند اما از زمان درخواست انشعاب برق تا زمان اخذ پروانه بهره برداری مجبورند با تعرفه خدماتی هزینه برق را پرداخت کنند بنابراین لازم است این دستورالعمل بازنگری و اصلاح شود.

به هر روی امید است با افتتاح شهرک های صنعتی شماره یک دماوند(آئینه ورزان) و شماره دو دماوند( محمودیه) بخشی از مشکل بیکاری و اشتغال مولد جوانان این شهرستان رفع گردد.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *