پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

وضعیت قرمز کرونائی در شهرستان دماوند/افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها

درست در سالگرد پیک بزرگ کرونا دلتا در کشور بار دیگر کشور درگیر موج بزرگی از همه گیری شده و هر روز بر تعداد مبتلایان و بستری ها افزوده می گردد و در این بین شهرستان دماوند نیز که چند ماهی است در آن پروتکل های بهداشتی ضد کرونا تقریباً اجرا نمی گردد تبدیل به یکی از کانون های بحرانی این بیماری مسری و همه گیر شده است.

بر همین اساس مسعود مسلمی‌فرد رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند با بیان اینکه موج هفتم کرونا در کشور آغاز شده است، اظهار داشت: سویه جدید ba4 به شدت مسری است و درگیری بالایی دارد همچنین یک نفر می‌تواند حدود ۱۸ نفر را با توجه به ارتباطاتی که اکنون شاهد هستیم مبتلا کند.

وی افزود: مردم تصور می‌کنند که اگر واکسن زده باشند دیگر مبتلا نمی‌شوند اما حتما این طور نیست و با توجه به شرایطی که رصد می‌کنیم، افرادی که واکسن زده‌اند نیز مبتلا می‌شوند و تفاوت در این است که افرادی که واکسن زده‌اند شاید ابتلای ضعیف‌تری براساس شرایط فیزیولوژی خود داشته باشند.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند ادامه داد: نکته مهم این است که تمام افراد می‌توانند ناقل باشند یعنی ممکن است فردی مبتلا شده و ویروس در بدنش باشد اما بیمار نشود با این حال قادر است دیگران را مبتلا کند.

مسلمی‌فرد بیان کرد: همه افراد باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا امکان دارد فردی مبتلا باشد و حتی خودش نیز متوجه نشود لذا خود را سالم قلمداد می‌کند و بدون ماسک و فاصله فیزیکی با دیگران ارتباط می‌گیرد یا روبوسی می‌کند و دست می‌دهد که همین امر باعث می‌شود طرف مقابل را مبتلا کند.

وی تصریح کرد: موضوع مذکور مهمترین وجه از کرونا است که اکنون شاهد هستیم و باعث می‌شود شیوع بیماری بسیار بالا رود و ابتلا نیز افزایش یابد، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت و بیماری قلبی و… هستند بسیار سریع مبتلا می‌شوند و از آنجا که مقاومت بدنشان کم است بیماریشان شدت پیدا می‌کند.

مسلمی‌فرد در ادامه بیان داشت: در بیمارستان سوم شعبان ۱۲ نفر  مبتلا به کرونا و بستری هستند که از این تعداد چهار نفر در بخش ویژه و هشت نفر در بخش عادی به سر می‌برند که خوشبختانه مورد فوتی نداشته‌ایم.

وی گفت: در این شیوع جدید مدت زمان بستری شدن افراد مانند دوره قبل طولانی نیست و طبق اطلاعاتی که در رابطه با بیماری به دست آمده، مدت زمان بستری‌ها ۲ تا ۳ روز و نهایتا ۴ روز می‌باشد اما در دوره قبل این زمان بین ۵ تا ۸ روز بود به همین سبب تخت‌های بیمارستان سریع پر نمی‌شوند.

وی عنوان داشت: مردم با وضعیت موجود باید حتما فاصله‌ فیزیکی را رعایت کنند، ماسک بزنند، دست‌ها را بشویند و واکسن بزنند چرا که واکسن موجب می‌شود که شدت بیماری در فرد مبتلا کم باشد.

رئیس بیمارستان سوم شعبان افزود: در حال حاضر امکان دارد بسیاری از افراد مبتلا باشند اما علائم نداشته باشند، بی علامتی دلیل بر این نیست که یک فرد مبتلا نیست، این موارد باعث می‌شوند که شیوع بیماری تسریع یابد و در واقع برخی افراد به صورت کاذب بیمار نیستند اما مبتلا هستند.

مسلمی‌فرد ادامه داد: با نکته‌ای که ذکر شدت باید به تجمعات دقت کرده و فاصله‌ها را رعایت کرد، در این مدت شاهد تجمعات مکرری هستیم و از سوی دیگر هنگامی که حجاج خانه خدا به کشور بازگشتند باید نکات بهداشتی را حتما رعایت کرده و از روبوسی و دست دادن پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: از آنجا که ماه محرم نزدیک است درخواست می‌کنیم که در مراسمات عزاداری و مساجد شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شوند؛ در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها و مراسمات ختم نیز باید این نکات مورد توجه باشند.

رئیس بیمارستان سوم شعبان بیان داشت: در حال حاضر در وضعیت صعودی ابتلا هستیم و هنوز به قله یا پیک کرونا نرسیده‌ایم اما نمی‌دانیم با شرایطی که پیش می‌رود چه اتفاقی می‌افتد لذا به مردم تاکید می‌کنیم که واکسن بزنند و شیوه‌نامه‌ها را با دقت رعایت کنند.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *