پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

هفته آخر فروردین/خوش بارش و طوفانی

اگر چه وضعیت بارش ها از ابتدای فروردین ماه تاکنون چندان چنگی به دل ها نزده و حداقل در منطقه ما میانگین بارش ها بسیار کمتر از میانگین بلند مدت بوده است ولی ظاهراً هفته آخر فروردین ماه وضعیت بارش ها اندکی بهتر از قبل خواهد بود.

بطور کلی از امروز( ۲۴ فروردین ۱۴۰۱) تا اواخر وقت روز دوشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۱) با فعالیت متناوب امواج ناپایدار در دامنه های جنوبی البرز شاهد ناپایداری های جوی به شکل افزایش ابر،وزش باد،بارش های رگباری و در برخی ساعات وقوع رعد و برق و تندبادهای لحظه ای بعضاً شدید خواهیم بود.

اوج بارش های ناشی از فعالیت این سامانه در بازه زمانی جمعه هفته جاری تا دوشنبه هفته آینده بوقوع خواهد پیوست و شدت بارش ها را برای روز شنبه هفته آینده خواهیم داشت که ممکن است سبب آبگرفتگی معابر نیز بشود.

همچنین در این مدت و بویژه طی بامداد روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده ما شاهد هوای نسبتاً سردی در منطقه خواهیم بود و حتی در نواحی کوهپایه ای و مرتفع نظیر شمال روستاهای آئینه ورزان و جابان و سربندان احتمال افت دما تا دمای زیر صفر نیز وجود دارد لذا در این مناطق احتمال وقوع سرمازدگی خفیف باغ ها وجود خواهد داشت ولی در شهر آبسرد و روستاهای اطراف و همچنین دشت های اطراف دمای هوا در محدوده صفر تا ۲ درجه بالای صفر در نوسان خواهد بود که اصولاً این دمای کمینه باعث سرمازدگی عمده باغ ها نخواهد شد.

البته خطر عمده ائی که در مدت باغ های منطقه را تهدید می کند وزش تندبادهای لحظه ایی بویژه طی امروز و فردا می باشد که ممکن است در ساعاتی سرعت وزش باد حتی به ۴۰ کیلومتر در ساعت نیز برسد که این موضوع می تواند باعث آسیب دیدن شکوفه های درختان بشود.

همچنین با توجه به جابجائی سریع توده های هوا بر فراز دشت های عراق و عربستان از امروز تا اواسط هفته آینده شرائط برای انتقال ریزگردها به داخل فلات ایران مهیا بوده و به احتمال زیاد طی روزهای آینده ما با شدت و ضعف هوای غبار آلود و ناسالمی را در شهرمان خواهیم داشت.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *